Steeds meer mobiele vliegtickets boekingen!

De eerste 2 maanden van het jaar zitten er weer op en Airportcheck.nl wilde graag weten hoe het zit met de mobiele boekingen in de reis /vliegticket branche.

Airportcheck benaderde onlinereisbureau SchipholTickets.nl over de trend van mobiele vliegticket boekingen.  Ziet SchipholTickets.nl ook een stijging? Zo ja, waardoor?

SchipholTickets.nl ziet net als hotelwebsite booking.com een stijging in het aantal vliegtickets boekingen gemaakt met mobiele apparaten. Booking.com gaf recentelijk aan een enorme stijging van maar liefst 160% te zien van mobiele boekingen.

SchipholTickets.nl ziet ook bijna een verdubbeling in het aantal mobiele vliegtickets boekingen ten opzichte van vorig jaar dezelfde periode.

Mobiel vs Traditioneel

Wij zien een sterke transitie in de boekingen van desktop/laptops naar mobiele apparaten. Het is dus niet zo zeer alleen een nieuw kanaal om je vliegtickets te boeken, maar deels een verschuiving van desktop naar mobiel.

Maar vooralsnog hebben desktop/laptops nog een grote voorsprong op de andere apparaten. Maar mobiel is hard aan de weg aan het timmeren om in 2014 nog meer marktaandeel over te nemen van de traditionele apparatuur.

Waar boekt men dan mee?

Vooral de apparaten van Apple doen het goed bij de online boekers, waarbij de ipad natuurlijk de logische koploper is. De populaire tablet van Apple converteert ook aanmerkelijk beter bij online boekingen. Op een goede tweede plaatst staat de iphone, wat opmerkelijk is, aangezien dit geen tablet is. Op de derde plaats komt de Samsung Galaxy tab 2 met kort daarop diverse  andere apparaten van Samsung.

Vooral na de kerstdagen zien we een toename in nieuwe bezoekers van o.a. tablets. Waarschijnlijk hebben een hoop mensen rond de feestdagen een tablet cadeau gekregen.

Ook in de traditionele drukkere maanden zoals Januari en Februari boeken veel mensen met hun tablet of mobiel.

Wat valt jullie nog meer op?

Men boekt echt vliegtickets met hun tablet of mobiele telefoon naar iedere bestemming in de wereld. Vluchten binnen Europa of Intercontinentale vluchten, ze worden allemaal met mobiele apparaten geboekt.

Mensen vertrouwen mobiele apparaten dus in die mate dat ze ook grotere aankopen, zoals bijvoorbeeld vliegtickets naar Australië ook gewoon met een mobiel apparaat aanschaffen. En dat is toch een mooie transitie om te zien, dat er naast een stijging in totaal aantal vliegtickets boekingen ook een stijging in orderwaarde te zien is via het mobiele kanaal.

Het toont wel aan dat je als ondernemer de boot van mobiele boekingen niet mag missen. Er zit zo veel verkeer op dat een slecht werkende website je zo een hoop boekingen kan kosten. En dan nog niet te spreken over de slechte ervaring die men dan dus heeft op je website.

Toekomst:

De trend ziet er naar uit dat er de komende jaren nog steeds meer vliegtickets zullen worden geboekt via mobiele apparaten, SchipholTickets.nl blijft haar website daarom door ontwikkelen om uiteindelijk de meest ideale mobiele website aan haar klanten te kunnen bieden.

Wellicht blikken we in 2015 weer terug op 2014 en kunnen we weer een mooie groei laten zien en nieuwe inzichten geven over het boekingsgedrag van de consument in de vliegticketbranche.